Jesteśmy w Paryżu!

Ruszyliśmy do stolicy Francji. Pierwszy dzień zwiedzania rozpoczęliśmy od najwyższego piętra Wieży Eiffla, skąd podziwialiśmy piękno tego historycznego miasta. Podróżowaliśmy metrem i spacerowaliśmy ulicami Paryża aż dotarliśmy na Plac Vendome, gdzie stanęliśmy przy pomniku Napoleona. Zwiedziliśmy najwspanialsze muzeum na świecie – Luwr, w którym podziwialiśmy m.in. dzieło Leonarda da Vinci „Mona Lisę”, rzeźby Wenus z Milo, Nike z Samotraki oraz apartamenty Napoleona.

Kolejnego dnia zwiedzaliśmy Pałac królewski w Wersalu na przedmieściach Paryża, który zrobił na nas ogromne wrażenie – malowidła, złocenia, lustra i rzeźby przeniosły nas w czasy rządów Ludwika XIV. Kontynuowaliśmy zwiedzanie Paryża – wyspa La Cite: katedra Notre Dame, kaplica Saint Chapelle, oraz spacerowaliśmy Dzielnicą Łacińską. Na koniec dnia zauroczyliśmy się rejsem po Sekwanie, mając możliwość ponownego zobaczenia z innej perspektywy miejsc, które poznaliśmy podczas zwiedzania.

Trzeci dzień zwiedzania Paryża rozpoczęliśmy od przeniesienia się z przeszłości w przyszłość. Podziwialiśmy rozwijającą się dzielnicę La Defense, gdzie znajduje się słynny Łuk Braterstwa. Kolejnym naszym przystankiem był Łuk Triumfalny upamiętniający militarne sukcesy Napoleona Bonapartego. Spacerowaliśmy po Polach Elizejskich, skąd dojechaliśmy do 18 dzielnicy Paryża Montmartre. Po krótkiej przerwie, podczas której zakupiliśmy pamiątki, przeszliśmy do Bazyliki Sacre-Coeur, skąd roztaczał się imponujący widok na Paryż. Schodząc ze wzgórza mogliśmy podziwiać dzieła lokalnych artystów.

Ostatniego dnia byliśmy w Disneylandzie! Z uśmiechem na twarzy wkroczyliśmy do magicznego świata Walt Disney Studios. Marzenie wielu z nas w końcu się spełniło i cały słoneczny dzień upłynął nam na zabawie i szaleństwach w towarzystwie postaci z bajek i filmu.