Nasi uczniowie biorą udział w warsztatach językowych w Hiszpanii

Kalendarz podróży:

Dzień 1. Uczniowie Katolika w piątek wyruszyli do słonecznej Hiszpanii na warsztaty językowe. Po przylocie do Malagi poznali rodziny, u których będą mieszkać przez najbliższy tydzień. Bienvenidos a Malaga!

Dzień 2. Diario de viaje (dziennik podróży) – el segundo dia. Dzień rozpoczęliśmy od Mszy świętej w Uroczystość Zesłania Ducha Świętego. Następnie z animatorem Claudio poznawaliśmy okolicę, w której mieszkamy i miło spędziliśmy czas na plaży Playa de Ana. Graliśmy w tenisa stołowego, w piłkę siatkową i kąpaliśmy się w morzu.

Dzień 3. Diario de viaje (dziennik podróży)- tercer dia. Inauguracja nauki w Collegio Maravillas – 9.15 rozpoczęliśmy zajęcia językowe w dwóch grupach dla początkujących i zaawansowanych. Przemili lektorzy Ingrid i Julio prowadzili zajęcia w trzech blokach lekcyjnych. Kiedy zjedliśmy w szkole obiad, udaliśmy się do Parque la Paloma, gdzie uczniowie wzięli udział w konkursie na najciekawsze zdjęcie.
Wyniki są następujące:
Kategoria „Natura”: Marysia i Maksymilian.
Kategoria „Człowiek na wakacjach”: Wiktoria, Luiza i Weronika.
Kategoria „Reklama z parkiem w tle”: Nadia, Jeremi, Nadia i Matylda.

Na koniec odpoczęliśmy w cieniu palm na plaży.

Dzień 4. Diario de viaje – dia cuatro. We wtorek po skończonych zajęciach języka hiszpańskiego i pysznym obiedzie w Collegio Maravillas wyruszylismy w drogę do kolejki górskiej Teleferico w Benalmadenie. Ze szczytu można podziwiać najpiękniejsze widoki na Costa del Sol.

Dzień 5. Diario de viaje – quinto dia. Malaga przywitała nas upałem. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od twierdzy – Alcazaba i od ruin teatru rzymskiego z I w. n.e. Spacerowaliśmy wąskimi urokliwymi uliczkami Malagi, szukając cienia. Poczuliśmy magię tego miasta choć przez kilka godzin.

Dzień 6. Diario de viaje – sexto dia. Wreszcie wyjazd do Kordoby, miasta trzech kultur: rzymskiej, muzułmańskiej i chrześcijańskiej. Kordoba to żywe świadectwo średniowiecznej kultury muzułmańskiej w całej Europie. La Mezquita – słynny meczet – to obecnie potężna świątynia zbudowana w VIII w. i rozbudowana przez chrześcijan w XIII w. La Mezquita zachwyciła nas niezwykłą harmonią architektoniczną panującą w jej wnętrzu. Z pewnością zapamiętamy te 800 kolumn wspierających podwójne łuki oraz piękny ośmiokątny mihrab z kopułą w kształcie muszli. Zobaczyliśmy również niezwykłe antyczne mozaiki i wspaniałe ogrody w Alcazarze królów chrześcijańskich. Mieliśmy okazję spacerować wąskimi uliczkami w dzielnicy żydowskiej – Juderii i podziwiać niezwykłe patia.

Dzień 7. Diario de viaje – el septimo dia. Ostatni dzień w szkole obfitował w mnóstwo wydarzeń: poznaliśmy przepis na pyszną paellę, otrzymaliśmy certyfikaty Collegio Maravillas, uczyliśmy się podstawowych kroków flamenco, a na koniec bawiliśmy się na fiesta internacional.

Dzień 8. Diario de viaje – octavo dia. Rano pożegnaliśmy rodziny, które gościły nas przez ostatni tydzień i Benalmadenę, urokliwe miasteczko w Andaluzji.