RZYM – To był piękny czas!

Grupa 41 osób z Katolickiej Szkoły Podstawowej im. św. Jana Pawła II uczestniczyła w pielgrzymce do Rzymu, do grobu naszego świętego patrona – św. Jana Pawła II.

Rozpoczęliśmy Mszą świętą w Grzybnie k/Kartuz i ruszyliśmy na lotnisko. Pierwszego dnia, po zakwaterowaniu i obiadokolacji, głównie młodzi skorzystali z basenu hotelowego, aby rozluźnić się trudach podróży.

W piątek wczesnym rankiem byliśmy już w Bazylice św. Piotra, gdzie mieliśmy zarezerwowaną kaplicę Grobu św. Jana Pawła II. Tam uczestniczyliśmy we Mszy św. odprawianej przez ks. dyrektora tylko dla nas i po Mszy świętej zaczęliśmy zwiedzanie. Najpierw Bazylika św. Piotra z wejściem na kopułę, po niej Muzeum Watykańskie, Fontanna di Trevi i tzw. Schody Hiszpańskie.

Kolejnego dnia, w sobotę zwiedzaliśmy najpierw Rzym starożytny, czyli Koloseum i Forum Romanum a po południu, po odprawieniu Mszy świętej w kościele św. Stanisława (prowadzonego przez księży polskich) udaliśmy się do kolejnych dwóch bazylik papieskich – Santa Maria Maggiore i Bazyliki na Lateranie. Zaraz obok Bazyliki na Lateranie weszliśmy do Sanktuarium Świętych Schodów (to schody z pałacu Poncjusza Piłata, po których szedł Jezus).

W niedzielę wybraliśmy się w tradycyjnych strojach kaszubskich na Plac Świętego Piotra i oczekiwaliśmy na modlitwę Anioł Pański, prowadzoną przez Ojca Świętego Franciszka. Jaka wielka radość zagościła w naszych sercach, kiedy Franciszek wobec zgromadzonego tłumu wymienił naszą szkołę z okna papieskiego. Naszymi strojami robiliśmy niesamowitą furorę. Wiele osób, różnych narodowości chciało robić sobie z nami zdjęcia.

Po południu pojechaliśmy do Katakumb św. Kaliksta, podziemnego chrześcijańskiego cmentarza a jednocześnie miejsca męczeństwa chrześcijan. gdzie mogliśmy odprawić Mszę św. Po zwiedzeniu tej nekropolii pojechaliśmy do ostatniej z czterech bazylik papieskich – Bazyliki św. Pawła za Murami.

Wracając do hotelu grupa podzieliła się na dwie części. Pierwsza część z przewodnikiem wracała na nocleg, a pozostała grupa 24 osób postanowiła zwiedzić jeszcze Rzym nocą. Udało się dotrzeć raz jeszcze do Koloseum, na Kapitol, Fontanne di Trevi i Schody Hiszpańskie.

Poniedziałek był dniem powrotu do domu. Uczestniczyliśmy we Mszy świętej w kościele św. Józefa w Santa Maria della Mole. Po spakowaniu rzeczy wsiedliśmy do autokaru i w drodze na lotnisko spędziliśmy jeszcze 3 godziny nad Morzem Tyrreńskim w Lido di Ostia.

Wszyscy wrócili pełni wrażeń, duchowo naładowani, gotowi do nauki i pracy.